El Sènior femení i el seu brillant inici de temporada: 5 victòries consecutives i colíder de grup
Les blaves semblen imparables. Després que les mirades estiguessin posades en un equip que l’any passat les va passar magres fins l’últim partit de fases per a mantenir la categoria, sembla que aquesta temporada no volen tornar a repetir la història i l’han iniciat amb força. Malgrat que el bloc de jugadores és, en major part, el mateix; l’equip és completament diferent. Mentalment són més madures, cadascuna ha descobert i assumit el seu rol dins el grup i, tot i que el seu joc se segueix basant en l’explotació de les individualitats, ho fan per a generar joc col·lectiu i no per egoisme.
Fan un joc molt atractiu i són altament eficients en els seus llançaments. Tenen molt bon equilibri entre jugadores interiors-exteriors i una gran connexió entre aquestes. Això les ha portat a que, excepte el primer partit, on se les va veure encara descol·locades i amb l’engranatge per engreixar; a guanyar tots els enfrontaments. Alguns d’ells a pistes rivals de les més complicades de la categoria: Balaguer, El Morell, Vilanova… Aquest dissabte van tornar a imposar-se al rival: el Sant Ignasi, un conjunt, a hores d’ara, de mitja taula; però que executa un joc prou semblant al blau i que, els podria haver complicat les coses si les blaves no haguessin estat tan regulars al davant.
Com ve sent rutina, el partit va començar amb el rival per davant. El Sènior femení va començar fort, anotant 6 punts al primer minut però d’aquí van passar a patir cinc minuts de desconnexió, en què no van ser capaces de completar cap atac amb solvència. A partir d’un temps mort, al minut 6, i amb 6 a 17 al marcador, van tornar a recuperar l’embranzida, anotant 12 punts consecutius i posant-se de nou dins del partit.
El segon període va ser el més exquisit pel que fa al joc blau. Tot i que les locals van començar per darrere al marcador. Van demostrar que lluny queden els dies en que es capficaven en els errors i a partir d’una bona solidesa defensiva i de generar bones situacions de tirs alliberats en atac, van aconseguir una avantatge de 10 punts que els va servir de coixí per a la segona part.
A la represa, la sintonia va continuar sent la mateixa. Una competició entre dos grans atacs, lluint-se. Però les blaves van saber ser més consistents i progressivament van anar augmentant l’avantatge al marcador, sobretot a base de jugades ràpides en superioritat numèrica. Paral·lelament, es van mantenir sòlides en defensa, controlant i estabilitzant amb èxit l’atac rival. Deixant-les en 61 punts i elles convertint-ne 80, aconseguien la cinquena victòria consecutiva. «Seguimos pecando de juventud, jugamos contra equipos que su media de edad es superior a la nuestra. Nosotros suplimos en algunos momentos pero lo suplimos en actitud, con ganas, con rotaciones», analitzava l’entrenador blau, Leandro Nahmanovich.
5 partits guanyats de 6 disputats i són l’equip més anotador de la categoria. Un inici quasi perfecte per a un equip que ha sabut començar la temporada amb calma però intensitat, amb millora progressiva al davant i mantenint-se molt regular al darrere. El proper partit, el disputaran dissabte a les 18h davant el CB Valls, a Tarragona. Un nou desplaçament complicat que pot deixar molt bones sensacions a l’equador de la primera volta.
Som blaves!
El Sènior B s’obre el camí de la segona victòria a partir d’un excel·lent recital ofensiu (84-60)

Els blaus van fer un partit memorable on la concentració i la voluntat van ser claus per a tenir l’enfrontament dominat des del primer moment. Els visitants venien amb la idea d’imposar un joc molt estàtic i lent, de portar el partit a pocs punts. I per a això van sortir, ja des de l’inici, amb defensa zonal 2-3, que els blaus van saber atacar molt bé. Amb precisió i una ràpida circulació de la pilota, el Sènior B va saber trobar espais dins la zona per a generar bones situacions de tir, i establint una excel·lent i letal combinació entre interiors i exteriors, els blaus van oferir un recital ofensiu que els va portar als 52 punts a la mitja part.
I aquesta va ser la clau, el bon rendiment al davant: el joc alegre i intens que els va mig encarrilar la victòria al descans. La represa va ser el moment dels ajustos defensius. El Sènior B va pujar el nivell al darrere que, tot i que no havia estat baix a la primera part, hi havia hagut moments de passivitat davant els seus llançaments exteriors. No va ser el cas de la segona meitat, on els rivals, van anotar tant sols 25 punts durant els últims dos períodes. Tres menys (22) en van anotar els blaus únicament al 3r quart, i tot i que, a partir d’aquí, van baixar el rendiment, el joc del Sènior B va deixar molt bon regust de boca tant a jugadors com a aficionats. «Des del vestidor es va demanar un canvi de mentalitat, d’agressivitat i així va ser. (…) (Estic) content perquè l’equip ha fet un pas més, un canvi de dinàmica que necessitàvem…», explicava Pol Esteve, primer entrenador del Sènior B.
El marcador final va ser de 84 a 60, un resultat que els permetia sumar la segona victòria de la temporada a l’espera d’aconseguir-ne dues més la propera setmana. La primera, dimecres davant el CB Nou Esplugues a domicili, partit aplaçat. La segona, a casa contra CB Gavà 2.
